Dwa tygodnie temu zakończyła się druga edycja Games Clash Masters 2019. Osiem drużyn CS:GO z całego świata walczyło w Gdynia Arenie o prestiżowe trofeum oraz 100.000 dolarów, a wydarzenie organizowane we współpracy z miastem Gdynia po raz kolejny wpisało miasto na mapę międzynarodowego esportu. Turniej transmitowany był w pięciu językach na całym świecie oraz na żywo w Gdynia Arenie. Podczas trzech dni wydarzenia esportowe zmagania oglądało 848 224 unikalnych widzów, a wraz z turniejami kwalifikacyjnymi liczba ta wyniosła 924 784 widzów. W Gdynia Arenie przez dwa dni wydarzenia zgromadziło się 6392 osób, sprawiając, że w obiekcie powstała niepowtarzalna atmosfera esportowego święta, a rywalizacja w formule Polska kontra reszta świata zapewniła największe emocje.
Wykorzystana szansa polskich drużyn
Games Clash Masters jest rzadką okazją dla polskich drużyn, aby rywalizować na międzynarodowym poziomie w kraju, przed polską publicznością. Formuła Polska kontra reszta świata pozwoliła, aby polskie Illuminar Gaming, Aristocracy oraz x-kom AGO zmierzyło się w turnieju LAN-owym przeciwko brazylijskiej Furii, niemieckiemu Sprout oraz BIG, czy DreamEaters oraz Syman Gaming. Doping polskiej publiczności oraz niesamowita determinacja sprawiła, że do samego półfinału wyszły aż dwie polskie drużyny Aristocracy oraz Illuminar Gaming. Ostatecznie to gracze iHG wygrali cały turniej pokonując w finale niemieckie Sprout i zdobywając serca fanów. Poza trofeum, uznaniem kibiców i ekspertów oraz pulą nagród, dzięki spektakularnemu zwycięstwu w Gdyni Illuminar Gaming awansował o aż 45 pozycji w światowym rankingu HLTV.
Esport podbił północ
Games Clash Masters odbył się w Gdyni dzięki silnemu wsparciu miasta, które zostało partnerem strategicznym po raz kolejny, udowadniając że inwestycja i rozwój w dynamicznie rozwijający się esport może sprowadzić nad polskie morze rywalizację w grach komputerowych na najwyższym poziomie. W wydarzenie zaangażowało się wielu partnerów wspierając międzynarodowy esport w Polsce. Sponsorem zostały Polskie Zakłady Bukmacherskie PZBuk oferując specjalne oferty dla fanów esportu, firma Sokołów S.A. promowała polską kuchnię wśród graczy z całego świata oraz rozdała ponad 1000 przekąsek na trybunach oraz w dedykowanej strefie gamingowej, firma ACTINA została partnerem technologicznym, a dodatkowy sprzęt zapewnił Corsair. W wydarzenie zaangażowała się też lokalna fabryka czekolady Bałtyk, napoje energetyczne Red Bull oraz producent wody i napojów Nata.