Bezprzewodowy kontroler DualSense do PlayStation 5 zaprezentowany!

Newsy
czwartek, 09 kwietnia 2020 353 Wyświetleń 0 Komentarzy
Bezprzewodowy kontroler DualSense do PlayStation 5 zaprezentowany!

Osiągnęliśmy ekscytujący kamień milowy dzięki PlayStation 5 , ponieważ zaczynamy dostarczać nasz nowy kontroler w jego ostatecznym projekcie deweloperom, którzy wdrażają jego unikalne funkcje w swoich grach. Najpierw jednak chcieliśmy, aby wszyscy członkowie społeczności PlayStation po raz pierwszy spojrzeli na kontroler bezprzewodowy DualSense ™ i usłyszeli naszą wizję tego, w jaki sposób nowy kontroler urzeka więcej zmysłów podczas interakcji z wirtualnymi światami w grach na PS5. Funkcje DualSense wraz z Tempest 3D AudioTech na PS5 zapewnią graczom nowe wrażenie zanurzenia.

Kiedy PS4 wypuszczono na rynek w 2013 r., Kontroler bezprzewodowy DualShock 4 zyskał wiele pozytywnych opinii graczy i programistów za to, że jest najlepszym jak dotąd kontrolerem PlayStation oraz za wprowadzanie przyszłościowych funkcji, takich jak przycisk Udostępnij. To doprowadziło nas do następnego pytania – jak budować na tym sukcesie?

Po dogłębnym przemyśleniu postanowiliśmy zachować wiele z tego, co gracze uwielbiają w DualShock 4, jednocześnie dodając nową funkcjonalność i dopracowując wygląd. W oparciu o nasze rozmowy z programistami doszliśmy do wniosku, że poczucie dotyku w grze, podobnie jak dźwięk, nie było głównym celem wielu gier. Dzięki PS5 mieliśmy świetną okazję do innowacji, oferując twórcom gier możliwość zbadania, w jaki sposób mogą zwiększyć poczucie zanurzenia dzięki naszemu nowemu kontrolerowi. Właśnie dlatego przyjęliśmy dotykowe sprzężenie zwrotne, które dodaje różnorodne mocne odczucia, które odczujesz podczas gry, takie jak powolna, szorstka jazda samochodem przez błoto. Włączyliśmy również wyzwalacze adaptacyjne w przyciskach L2 i R2 DualSense, dzięki czemu możesz naprawdę poczuć napięcie swoich działań, na przykład podczas rysowania łuku, aby wystrzelić strzałę.

Stanowiło to ekscytujące wyzwanie, aby zaprojektować nowy kontroler oparty na obecnej generacji, biorąc pod uwagę nowe funkcje, które dodawaliśmy. Na przykład w przypadku wyzwalaczy adaptacyjnych musieliśmy zastanowić się, w jaki sposób komponenty pasują do sprzętu, nie nadając mu nieporęcznego charakteru. Nasz zespół projektowy ściśle współpracował z naszymi inżynierami sprzętowymi, aby umieścić wyzwalacze i elementy wykonawcze. Następnie projektanci mogli narysować linie, jak wyglądałby zewnętrzny kontroler, z wyzwaniem sprawienia, by kontroler wydawał się mniejszy, niż w rzeczywistości. Ostatecznie zmieniliśmy kąt ręcznych spustów, a także wprowadziliśmy kilka subtelnych aktualizacji uchwytu. Zastanowiliśmy się również nad sposobami utrzymania żywotności baterii akumulatorów DualSense,

W przypadku przycisków zauważysz, że nie ma już przycisku „Udostępnij”, jak w przypadku DualShock 4. Nie martw się – nie zniknie. W rzeczywistości oparliśmy się na sukcesie naszego pierwszego przycisku udostępniania w branży, aby zaoferować nową funkcję przycisku „Utwórz”. Dzięki funkcji Create po raz kolejny pionierujemy nowe sposoby tworzenia niesamowitych treści rozgrywki, którymi można się podzielić ze światem lub po prostu cieszyć się nimi. W miarę zbliżania się do uruchomienia będziemy mieli więcej szczegółów na temat tej funkcji.

DualSense dodaje także wbudowaną matrycę mikrofonów, która pozwoli graczom łatwo rozmawiać z przyjaciółmi bez zestawu słuchawkowego – idealny do szybkiej rozmowy. Ale oczywiście, jeśli planujesz rozmawiać przez dłuższy czas, dobrze jest mieć ten zestaw słuchawkowy pod ręką.

Porozmawiajmy teraz o kolorach. Tradycyjnie nasze podstawowe sterowniki mają jeden kolor. Jak widać, tym razem poszliśmy w innym kierunku i zdecydowaliśmy się na dwukolorowy projekt. Dodatkowo zmieniliśmy pozycję paska świetlnego, który da mu dodatkowy pop. W DualShock 4 znajdował się na górze kontrolera; teraz znajduje się po obu stronach tabliczki dotykowej, dzięki czemu wygląda nieco lepiej.

W sumie w ciągu ostatnich kilku lat przeszliśmy przez kilka koncepcji i setki makiet, zanim zdecydowaliśmy się na ten ostateczny projekt. DualSense został przetestowany przez szeroką gamę graczy o różnych rozmiarach dłoni, abyśmy mogli osiągnąć pożądany poziom komfortu i doskonałą ergonomię. Naszym celem z DualSense jest zapewnienie graczom poczucia, że ​​zostaną przeniesieni do świata gry, gdy tylko otworzą pudełko. Chcemy, aby gracze mieli wrażenie, że kontroler jest przedłużeniem ich samych podczas gry – tak bardzo, że zapominają, że nawet w ich rękach!

Cieszymy się, że możemy podzielić się ostatecznym wyglądem kontrolera DualSense z naszymi fanami i nie możemy się doczekać, aż wszyscy go zdobędą! Chciałbym zakończyć przesłaniem od prezesa i dyrektora generalnego SIE Jima Ryana do społeczności:

„DualSense oznacza radykalne odejście od naszej poprzedniej oferty kontrolerów i pokazuje, jak silnie odczuwamy skok pokoleniowy z PS5. Nowy kontroler, wraz z wieloma innowacyjnymi funkcjami PS5, przekształci gry – kontynuując naszą misję na PlayStation, aby przekraczać granice gry, teraz iw przyszłości. Społeczności PlayStation naprawdę chcę podziękować za podzielenie się z nami tą ekscytującą podróżą, gdy zbliżamy się do premiery PS5 w Holiday 2020. Z niecierpliwością czekamy na dalsze informacje na temat PS5, w tym na temat projektu konsoli, w nadchodzących miesiącach. ”

– Jim Ryan, prezes i dyrektor generalny Sony Interactive Entertainment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.